Thursday 20 August 2009

ANDA BELUM MATANG SEKIRANYA…..

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...


Menghabiskan nilai kad telefon pra-bayar untuk berbual dengan ‘kekasih’ sedangkan wang membelinya daripada kiriman ibu bapa anda.

Rela menunggu berjam-jam, dalam hujan pula, semata-mata untuk melihat gadis yang anda ’cintai’ melintas jalan sedangkan anda solat secara ekspres (kurang 2 minit untuk 4 rakaat) atau tidak solat langsung!

Memarahi bahkan sanggup menampar adik anda yang tersilap cakap sebaliknya mampu tersentum sekalipun dimaki-hamun atau dihina oleh wanita yang anda minati.

Sanggup membaca novel cinta yang beratus-ratus muka surat dalam tempoh sehari, padahal anda tidak pernah membaca al-Quran walaupun satu muka surat dalam setahun!

Asyik terkenang wajah kekasih yang baru seminit berpisah tetapi tidak terkenang pun wajah ibu yang berbulan-bulan tidak anda temui.

Susah hati jika tidak menerima surat, e-mail atau SMS daripada orang yang anda cintai sebaliknya anda tahu bahawa anda sendiri sudah lama tidak mengirim berita, menelefon atau memberi SMS kepada ibu bapa anda di kampung.

Memakai pakaian yang sehabis cantik untuk dating dengan kekasih sebaliknya hanya memakai singlet atau tidak berbaju langsung ketika solat.

Lebih banyak mengucapkan kalimah ’I Love You’ berbanding kalimah zikir seperti: Subhanallah, Alhamdulillah dan Allah hu Akbar!

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO