Monday 8 June 2009

Segalanya Bermula Di Sini....

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...






Segalanya bermula di sini. Pengalaman yang telah mematangkan penulis terutama dari segi daya pemikiran dan pengurusan diri. Bermula dengan taklifan Bendahari Unit Tugas-Tugas Khas (sem1), kemudian ditaklifkan sebagai Perwakilan Unit Pendidikan Huffazul Furqan As-Salihun (UNIKS) sesi sem2 - sem4 di samping taklifan Bendahari Lajnah Pendidikan PERKEMAT DQ dan akhirnya taklifan Exco Lajnah Pendidikan Persatuan Kebajikan Pelajar Maahad Tahfiz Darul Quran (PERKEMAT DQ) bagi sesi 2006/2007.


Kenangan suka dan duka bersama adik beradik exco tidak pernah dilupakan begitu sahaja. Kenangan bersama akhi Zool Amali, Fadhil Muda, Awis Qarny, Rashidi, Syeikh Mujahid, Muaz, Syafiq Jusoh, Raja Fadhil, Bukhori, Abg Solihin Muda dan Redzwan. Begitu juga kepada ukhti Syazila, Fathiah, Hanisah, Kak Latifah Muda, Hamizah, Farhana, Dafiqah, Shaafiqah, Hidayah, Kak Aisyah Muda dan Hana'.


Taklifan yang paling besar diterima penulis ialah apabila ditaklifkan sebagai Pengarah Penyelaras Penamaan Calon (PPC'07) untuk pilihanraya exco PERKEMAT DQ yang baru bagi sesi 2007/2008. Melaksanakan taklifan berpaksikan ikhlas, jujur dan telus menjadi mainan sepanjang hampir 3 minggu bersama-sama sahabat seperjuangan seperti akh Fadhlan, Muizuddin, Azfar Syahmi, Nur Hidayah (Timb. Pengarah) dan sahabat-sahabat lain. Dalam tempoh tersebut kami dikuarantinkan demi menjaga ketelusan.


Sekalung penghargaan buat ayahanda dan bonda penasihat Al-Fadhil Ustaz Mohd Zamri Zainuldin dan Al-Fadhilah Ustazah Shahidah Shuib yang telah banyak memberi pandangan dan sentiasa menyokong penulis dan sahabat-sahabat pimpinan yang lain.


Tidak dilupakan kepada sahabat-sahabat yang banyak membantu penulis dalam menjayakan matlamat, misi dan visi Lajnah Pendidikan khususnya dan PERKEMAT DQ amnya.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO