Monday 17 May 2010

Alhamdulillah Selesai Sudah...Perancangan Seterusnya...?

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...

Alhamdulillah Selesai Sudah...

Alhamdulillah selesai sudah imtihan untuk tahun ke-2 saya berada di bumi Shoubra ini. Pejam celik tak sedar yang saya sudah 2 tahun berada di bumi qiraat ini. Tolak balik Malaysia tahun lepas, agak-agaknya tinggal berapa bulan sebenarnya saya berada di bumi masyaikh qurra' ini. Persoalannya, sebanyak mana ilmu yang sudah saya kecapi..

Seperti biasa tatkala usainya imtihan maka ramailah yang sibuk menempah tiket untuk 'meraikan' cuti di tanah air. Bagi yang tinggal di bumi anbiya' masa dihabiskan dengan jaulah, talaqqi dan sebagainya. Bagi yang terlibat dengan persatuan, masa cuti inilah akan digunakan dengan sebaiknya bagi membantu DPM MAQAZ dan PMRAM. Sekurang-kurangnya boleh mempelajari sedikit cara berorganisasi sebagai pengalaman untuk digunakan di tanah air kelak. Semestinya banyak program-program menarik yang telah disusun oleh pihak pimpinan.

Perancangan Seterusnya...?

Penat memikir samada ingin pulang ke kampung atau tidak...=(

Seandainya saya pulang, mungkin saya dapat membantu papa menjalankan perniagaan syarikatnya (BIO LIMES SDN BHD) yang selama ini banyak membantu saya. Selain itu, dapat menjadi Imam terawih, menjalani praktikal di Pejabat Agama Islam Pontian, menjalani rawatan penyakit saya dan banyak lagi. Apa pun saya ada 'misi' yang nak dilaksanakan..

Sekiranya saya 'stay' di sini, paling tidak pun saya dapat menyambung bertalaqqi sanad dengan masyaikh qurra' di sini, mantapkan lagi bahasa arab, belajar berorganisai, jaulah segala pelusuk bumi anbiya' dan sebagainya..

Entahlah kedua-dua penting membuatkan saya jadi ................???

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO