Monday 31 May 2010

Nasihat Buat Teman-Teman...

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...

Sekadar Gambar Hiasan

Buat teman-teman,

Program 'Musim Panas' kembali menemui kita bagi mengisi ruang cuti yang panjang. Menjadi tradisi untuk kita meraikan program-program yang telah disusun oleh pimpinan khas buat ahli-ahlinya. Ambillah seberapa banyak manfaat dari program-program yang telah di'tribute'kan buat teman-teman.

Berucap terima kasihlah kepada teman-teman yang sudi meluangkan seketika masa, duit dan sebagainya bagi menjayakan program 'grand' ini. Semoga pengorbanan ini dibayar setimpal dengan apa yang telah dilakukan. Moga ikhlas menjadi tunjang utama sesuatu amalan.

Teman-teman dikasihi,

Dalam kita begitu sibuk, semangat, tertekan dan sebagainya ketika menguruskan sesuatu program, suka saya mengingatkan bahawa tahap kita berada di mana sekarang? Bukan untuk mematahkan semangat teman-teman berprogram, akan tetapi ingin sama-sama berkongsi dengan teman-teman mengenai slogan "Pelajaran No 1, Persatuan bukan No 2".

Program bukanlah untuk menggembirakan teman-teman semata-mata, apatah lagi untuk menyusahkan. Akan tetapi untuk melatih teman-teman dalam menyusun masa, waktu dan jadual harian teman-teman. Seandainya teman-teman berjaya menyusunnya dengan baik maka itulah sebaiknya tetapi jika sebaliknya maka ia akan lebih merugikan.

Buat saya dan teman-teman yang bakal exam dinasihatkan ready la awal-awal. Jangan sehari lagi nak exam baru nak nak jenguk kitab..maaf pancung sikit..Jangan terlalu semangat berprogram sampai tak buka kitab langsung ye..agak panas sikit ayat ini..

Teman-teman disayangi,

Mohon kemaafan sekiranya rasa tersinggung jika membacanya, moga-moga nasihat berguna buat teman-teman. Sekadar peringatan dari seorang abang kepada adik-adiknya, seorang adik kepada abang-abangnya, seorang naqib kepada anak halaqahnya dan seorang teman buat teman-temannya.

Bit tawfiq wan najah buat teman-teman tahun 1 & 3 yang bakal exam. tak ketinggalan buat teman-teman tahun 2 yang senasib dengan saya. Ingat. jangan bagi pisang berbuah dua kali tau.. Sirru ala barakatillah..

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO