Wednesday 19 May 2010

Mudahnya menjadi Muslim, Namun.....

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...



Anda perlukan cuma sepuluh minit untuk solat subuh, sedangkan anda boleh meluangkan masa sejam bersiap untuk ke majlis tertentu atau ke kuliah.

Anda hanya perlu dua saat untuk memberi salam kepada ibu bapa, isteri, anak-anak atau kawan serumah, sedangkan anda memerlukan tiga minit untuk memakai kasut.

Anda hanya perlu lima minit untuk memakai tudung atau jilbab, sedangkan anda boleh meluangkan masa untuk mendandan rambut.

Anda hanya perlu sepuluh minit ntuk menunaikan solat asar, sedangkan anda boleh luangkan masa sehingga bergayut pada telefon atau di depan komputer.

Anda hanya perlu lima belas minit untuk mebaca al-Quran, tidak selama menonton cerita bersiri, kadangkala sehingga berjam-jam.

Solat maghrib hanya tujuh minit tetapi berita televisyen melebihi setengah jam.

Hanya dua saat untuk anada mengucapkan salam dan kasih kepada ibu bapa, suami isteri, anak-anak atau kawan serumah sedangkan kadangkala perbalahan dengan mereka boleh melarat hingga dua puluh minit.

Anda perlukan lima minit untuk menatap sepotong hadis Rasulullah s.a.w. walhal anda sanggup menatap majalah berulang-ulang kali lebih dari itu.

Anda hanya perlu sepuluh minit untuk menunaikan solat Isyak sedangkan anak anda perlu setengah jam untuk bersiap tidur atau sanggup menonton tayangan lewat malam sampai 'The End'.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO