Friday 30 July 2010

Finalis Akademi Al-Quran 4 (6 Ogos 2010)

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...

RM 30 ribu buat juara

Setelah lapan minggu melalui pelbagai cabaran dan rintangan ketika berada di dalam Akademi Al-Quran musim keempat, akhirnya empat peserta layak melangkah ke peringkat akhir pertandingan berbentuk ilmiah ini.

Mereka adalah Husni bin Ali Hassan, 25, Muhammad Ahmad Zahid, 15, dan pasangan adik-beradik, Ahmad Tirmizi Ali, 25 dan Yahya Ali, 23.

Juara Akademi Al-Quran musim keempat akan membawa pulang wang tunai berjumlah RM30,000 berserta hadiah sampingan yang terdiri daripada trofi, pakej umrah, dan sebuah Al-Quran digital. Tempat kedua pula akan mendapat wang tunai sebanyak RM15,000, trofi dan sebuah Al-Quran digital. Manakala tempat ketiga dan keempat masing-masing akan membawa pulang wang tunai RM10,000 dan RM2,000.

Sepanjang pertandingan dijalankan, peserta bukan sahaja dinilai melalui pembacaan mereka, malah ilmu pengetahuan mereka dalam mentafsirkan ayat-ayat Al-Quran juga diambil kira supaya mereka lebih menghayati kandungan kitab suci itu.

Program yang dihoskan oleh Ustaz Mohd Zamri, Sharifah Khasif Fadzilah dan Khairul Noormaaidah ini turut menonjolkan aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh peserta dalam pelbagai aktiviti luar seperti gotong-royong, melawat rumah kebajikan dan bersukan.

Sejak bersiaran, Akademi Al-Quran musim keempat menerima sambutan menggalakkan dan berjaya menarik perhatian lebih 600,000 penonton.

Peringkat akhir program ini akan disiarkan secara langsung di TV9 pada 6 Ogos bermula jam 9 malam hingga 11 malam dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Kenari : Bayaran Akademi Quran tak setanding Akademi Fantasia..teruk-teruk
Nuri : Bayaran Imam Terawih 30 hari tak setanding penyanyi konsert 2 jam..Lagi teruk
Bukan kerana duit tapi inilah realiti bila artis lebih diagungkan dari ulama'..

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO