Monday 26 July 2010

Juara Imam Muda - Tajaan Belajar Di Madinah

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...


Muhammad Asyraf (kiri) dan Hizbur Rahman bertanyakan sesuatu kepada Dr. Muhammad
(dua dari kanan) sambil disaksikan Bahrudin di Shah Alam semalam.

SHAH ALAM - Dua finalis program realiti Imam Muda akan ditaja melanjutkan pengajian di Universiti Antarabangsa Al-Madinah oleh Yayasan Antarabangsa Al-Madinah.

Ketua Pengarah yayasan itu, Bahrudin A. Rahman berkata, kedua-dua finalis iaitu Hizbur Rahman Omar Zuhdi, 27, dan Muhammad Asyraf Mohd. Ridzuan, 26, diberi pilihan sama ada untuk mengikuti pengajian secara dalam talian atau sepenuh masa di universiti tersebut.

Katanya, serentak dengan tajaan itu juga, mereka layak untuk belajar secara percuma sehingga mendapat ijazah Sarjana atau Doktor Falsafah (Ph.D) dalam bidang pilihan masing-masing dengan kos keseluruhan mencecah sehingga RM100,000.

"Ini bukan pinjaman tetapi tajaan sepenuhnya yang diperoleh daripada wang wakaf dan sedekah oleh negara-negara Teluk. Ini bukan bantuan yang pertama yayasan lakukan.

"Untuk tahun lalu sahaja, yayasan sudah menaja 265 pelajar yang mendapat tawaran daripada Universiti Al-Madinah yang mempunyai cawangan di lapan negara di seluruh dunia," katanya selepas menerima kunjungan dua finalis berkenaan di di Bangunan Plaza Masalam di sini semalam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO