Friday 30 July 2010

Juara Imam Muda Musim Pertama

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...



Imam Muda Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan telah dinobatkan menjadi juara Program Imam Muda Musim Pertama di Dewan Muktamar Pusat Islam Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.

Bermula dengan 10 orang peserta yang telah terpilih memasuki rancangan ini. Akhirnya hanya 2 orang sahaja yang layak ke peringkat akhir iaitu :
  1. Hizbur Rahman Omar Zuhdi, 27 tahun (Kedah)
  2. Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan, 26 tahun (Pulau Pinang)
Seperti yang dikhabarkan juara dihadiahkan dengan sebuah kereta bernilai lebih RM150,000, pakej menunaikan haji, wang tunai RM20,000 serta komputer riba Apple Macpro dan peluang melanjutkan pelajaran di Universiti Antarabangsa Al-Madinah, Arab Saudi. Pemenangnya juga akan ditawarkan memegang jawatan imam di masjid utama di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Walau bagaimana pun, tahniah diucapkan kepada pihak Astro Oasis yang berjaya menerbitkan program realiti agama setanding dengan program realiti agama yang lain seperti Akademi Quran dan Akademi Nasyid terbitan TV9.

Semoga dengan terbitnya program-program realiti agama seperti ini dapat memenangi hati golongan remaja masa kini yang sudah banyak disajikan dengan program realiti yang lebih kepada hiburan semata-mata seperti Akademi Fantasia, Malaysian Idol, One In A Millione, Gangstar, Mentor dan banyak lagi.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA KERETA ANTIK

REPLIKA FERRARI

REPLIKA FERRARI

REPLIKA BIKERZ

REPLIKA BIKERZ
Powered By Blogger

PERKEMAT DQ 06/07

PERKEMAT DQ 06/07

IBNU HAJI ABD KARIM © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO